maanantaina, kesäkuuta 12, 2006

Lintujen salaliitto

Jo kolmannen kerran tällä viikolla lintu paskoi päälleni lenkillä ollessa. Niillä täytyy olla jotain mua vastaan. Haisenko mä pahalle? Ärsytänkö pelkällä olemassa olollani? Ei voi käsittää...

Sain vihdoinkin katsotuksi tämän keskustelua aiheuttaneen 30 päivää samassa asunnossa homon kanssa dokumentin. Olihan siinä omat stereotypiansa niin homojen kuin maalaistollojenkin osalta esitettyinä. Kun itse tulen pieneltä, ahdasmieliseltä, mutta ei sentään uskonnolliselta, paikkakunnalta, sitä aina miettii omia ennakkoluulojaan. Miehen kanssa kävin tätä keskustelua äsken lyhyesti. Ja hän totesi, että onhan sinullakin (siis minulla) ennakkoluuloja mm. mustalaisia ja venäläisiä kohtaan, vaikka ihmisten seksuaalisen suuntautumisen koetkin yhdentekevänä. Ja onhan se totta. Toisaalta täytyy todeta, että nyt kun olen kohta 9 vuotta asunut Länsi-Suomessa, olen tullut siihen tulokseen, ettei noita epäluuloja olisi, jos olisin tänne syntynyt.

Ei kommentteja: