keskiviikkona, maaliskuuta 15, 2006

Iso riita ja itkukohtaus. Aiheena jälleen kerran kotityöt ja se kuka niitä meillä tekee ja saako niistä huomauttaa toiselle. Mies sanoo, että on väsynyt ja ettei aina muista. Ja mä yritän selittää, että pakkotilanteita on ja että vapaaehtoisestikin huomauttamatta voi tarttua siihen imuriin silloin kun tuntuu, että jaksaa.Olen jälleen kerran paha ihminen, koska olen huolissani siitä mitä muut ihmiset meistä ja kodistamme ajattelevat. Huomenna on siis kylpyhuoneen kaakeleiden tarkastus. Tehdäänkö tällaisia tarkastuksia muissa taloyhtiöissä? Tuntuvat niin oudoilta.

Mies lopetti keskustelun sanomalla että suhteessamme ei muutenkaan ole kaikki asiat tasa-arvossa ja että voimme tehdä kotityölistan. Imuroinnista, pölyjen pyyhkimisestä, pyykin pesemisestä ja tiskikoneen täyttämisestä ja tyhjentämisestä saa yhden tähden ja kolmesta tähdestä saa pillua? Mitä mä sit saan? Olla rauhassa? Teiniä?

Jäin vain miettimään noita muita tasa-arvottomia asioita ja päädyin jälleen seksiin ja rahaan. Ja onhan se tottakin.

Kunpa löytäisin jonkin tavan millä selittää toiselle, että silloin kun ei rakasta itseään, ei kerta kaikkisesti nää itsessään mitään seksikästä, niin on todella vaikeaa haluta. Kun kaikki voimat menee siihen, että yrittää selvitä seuraavaan päivään ilman, että päätyy leikkelemään omat epäkohtansa pois leipäveitsellä, niin seksi on aika vähän kiinnostava asia.

Menen nyt hetkeksi kippuraan peiton alle piiloon ja yritän unohtaa, että olen olemassa.

Ei kommentteja: