keskiviikkona, helmikuuta 01, 2006

Mummoista

Viime yönä unissani kummittelivat mummot. Tarkoitan sillä näitä kaikkien rakastamia kauhumummoja, jotka törmäilevät sinuun ostoskärryillä, tönivät, tuhahtelevat ja etuilevat kyynärpää taktiikalla jonossa aina kun on mahdollista. Ja puhuvat samaan hengenvetoon kuinka heitä ei kunnioiteta. Olen edelleen sitä mieltä, että kunnioitus täytyy ansaita kuului mihin ikäluokkaan tahansa. Annan mielelläni tilaa bussissa tai vaikkapa kaupan jonossa, jos siitä ystävällisesti kiitetään eikä pukata kyynärpäällä kylkiluihin ja mutista jotain kiittämättömästä nuorisosta (Enkä mä nyt enää mitään nuorisoa ole, aikuinen nainen). Unessani jouduin jälkeen kerran muutaman mummon yliajamaksi supermarketissa ja nämä heiveröiset vanhukset taistelivat tekarit louskuen viimeisestä tarjousjauhelihapaketista. Respektit heille.

Yleisen terrorisoinnin lisäksi olen kiinnittänyt huomiota siihen kuinka kaupan kassan hihnalle laskettuja tavaroita täytyy vartioida, ettei vaan vahingossakaan takana tuleva "nuorisorikollinen" maksata omia ostoksiaan sinulla. Huvittavaa, söpöä ja myös ärsyttävää. Joku kerta minä vielä sanon, että vaikka kohtuullisen rahaton olenkin, niin kyllä mulla on varaa maksaa omat ostokseni.

Ei kommentteja: